Şikayetvar Verilerine Göre E-Ticaret Sektorunde Şikayet Durumu
Şikayetvar’ın yayınladığı verilere göre, Kasım ayında e-ticaret sektörüne yönelik toplam 32,454 şikayet iletildi. Bu şikayetlerin %13’ü, Şikayetvar üzerinden çözüme kavuşturuldu. Pazaryeri siteleri incelendiğinde ise Kasım ayında toplam 12,053 şikayet platforma ulaştı ve bu şikayetlerin %10’u Şikayetvar aracılığıyla çözüldü.
Kargo Şikayetlerinin %23’ü Şikayetvar Üzerinden Çözüldü
Tüketicilerin güvenilir bir referans kaynağı olarak gördüğü Şikayetvar verilerine göre, kargo sektörüne yönelik Kasım ayında toplam 19,209 şikayet geldi ve bu şikayetlerin %23’ü platform aracılığıyla çözüme ulaştı.
E-Ticaret Şikayetleri
E-ticaret sektörüne yönelik gelen şikayetler genellikle şu konuları içeriyordu:
- Ürün iptali, iadesi ve değişimiyle ilgili sorunlar,
- Fiyat ve ödeme problemleri,
- Ürün kalitesi ve yanıltıcı ürün gönderimi,
- Teslimat gecikmeleri ve kargo sorunları,
- Müşteri hizmetleri ve destek eksikliği.
Kargo Şikayetleri
Kargo sektöründe en çok şikayet edilen konular şu şekilde sıralandı:
- Teslimat gecikmeleri ve kayıp kargolar,
- Yanlış veya eksik ürün teslimatı,
- Adres bulunamadı ve teslim edilememe sorunları,
- Müşteri hizmetleri ile iletişim eksikliği,
- Kargo hasarları ve tazminat sorunları.
Pazaryeri Siteleri Şikayetleri
Platform, pazaryeri sitelerine yönelik en çok şikayet edilen konuları şu şekilde paylaştı:
- Yanlış veya kusurlu ürün teslimatı ve iade sorunları,
- Kargo teslimat gecikmeleri ve yanlış adrese teslimat,
- Müşteri hizmetleri ile iletişim sorunları,
- Sipariş iptali ve para iadesi sorunları,
- Faturasız satış ve yetersiz müşteri hizmetleri.
More Stories
Sun Tekstil, Yapay Zeka Destekli Projesi ile Dünya Basınında
DASK, Kahramanmaraş merkezli depremler sonrası yaklaşık 40 milyar lira hasar ödemesi yaptı
Spot piyasada elektrik fiyatları ne kadar oldu? 4 Şubat 2025 Salı spot elektrik fiyatları…