Huawei’nin Tüketici İş Grubu (BG) CEO’su Richard Yu, Luxeed S7 (ZhiJie S7) elektrikli sedanını tanıtarak Huawei’nin otomotiv sektörüne girişini işaret etti. Bu etkinlik sadece bu çığır açan aracı tanıtmakla kalmadı, aynı zamanda Volkswagen ve Toyota’nın önemli bir üretim ortağı olan FAW Grubu ile olası bir ortaklığa işaret ederek Huawei’nin büyüyen araba ittifakına en yeni katkıyı da müjdeledi. Bu gelişme, Huawei’nin elektrikli araç (EV) pazarına dinamik girişi için zemin hazırlıyor.
Huawei’nin önde gelen otomobil üreticileriyle olan ortaklığı, standart parça tedarik modelleri, “Huawei İçinde” (HI) modeli ve Harmony Akıllı Hareketlilik İttifakı (HIMA) şeklini aldı. HIMA, en derin işbirliği seviyesini temsil ediyor ve seçili araç ortaklarını yatırım işbirliği hedefleri olarak içeriyor. Özellikle mevcut HIMA ürünleri arasında Seres ile ortaklaşa geliştirilen “WenJie” (AITO) SUV ve Chery ile ortaklaşa geliştirilen “ZhiJie” (Luxeed) elektrikli sedan bulunuyor. BAIC’ten (“XiangJie”) ve JAC’tan (“AoJie”) gelecek iki ekstra “Jie” modeli, Huawei’nin elektrikli araç alanındaki yenilik ve işbirliği taahhüdünü vurguluyor.
Huawei, elektrikli araç sektörüne giriyor: Luxeed S7
Luxeed S7‘nin lansman etkinliği, otomobil üretim sektöründe geç oturum rallisine yol açtı. FAW ve FAWAY gibi Çinli otomobil üreticileri maksimum günlük fiyat artışına ulaştı ve BAIC BluePark günlük limitine yaklaştı. JAC Motors ve Seres yükseliş eğilimi izleyerek, Huawei’nin otomotiv endüstrisindeki çabalarına olan olumlu piyasa tepkisini yansıttı.
Changan Otomobil ve Huawei Teknolojileri Co., Ltd. arasında 25 Kasım’da imzalanan son yatırım işbirliği mutabakatı, Huawei’nin elektrikli araç sektöründeki varlığını daha da pekiştirdi. Anlaşma, akıllı otomotiv sistemleri ve bileşen çözümlerinin araştırma, tasarım, üretim, satış ve hizmetine odaklanacak ortak bir şirket kurma planlarını açıkladı, Changan Otomobil ise girişime stratejik olarak yatırım yapmayı amaçlıyor.
Chery ile ortaklaşa geliştirilen Luxeed S7, 249.800 RMB (yaklaşık 35.000$) fiyatla rekabetçi bir şekilde konumlandırıldı ve Tesla’nın Model S ve Porsche’nin Taycan 4S’ine karşı güçlü bir rakip olarak kendini konumlandırdı. Huawei’nin fiyatlandırma stratejisi, Luxeed S7’nin daha önce açıklanan ön satış başlangıç fiyatı olan 258.000 RMB’den (yaklaşık 37.000$) daha düşük bir fiyatla piyasaya sürülmesi, pazar rekabetine olan bağlılığını yansıtıyor.