Ali Can POLAT
Otomotivde yüksek Özel Tüketim Vergisi (ÖTV), artan maliyetler ve düşen alım gücüyle sabit ücretlilerin araç hayali yalan oldu. Vatandaş hurda araçlara mahkum kaldı. Trafikteki her 4 araçtan 1’inin 20 yaşın üstünde olduğu Türkiye’de, hem otomotiv satıcıları hem de tüketici, hurda teşvikini sık sık dillendiriyor.
ÜÇ KURUŞA TOPLUYORLAR
Geçen ay Meclis’e 25 yaş üstü araçların hurda teşviki kapsamında toplatılarak bu araç sahiplerine yerli otomobillerin Katma Değer Vergisi (KDV) ve ÖTV’siz satılması için yasa tasarısı verildi. Tasarı geri çekildi ancak bu teşvikin adı bile fırsatçıları ele geçirmeye yetti. Sabit gelirli ve orta sınıfın yararlanması istenen bu teşvik için piyasada şimdiden hurda araç toplamaya başlayan fırsatçıların çıktığını söyleyen Marmara Motorlu Araç Satıcıları Derneği Başkanı Hüseyin Erdem, “Bu teşvik eninde sonunda çıkacak. Ama fırsatçılara meyil verilmemeli. Teşvik adını duyunca piyasadaki hurda araçları üç kuruşa toplamaya başladılar. Bu teşvikten gerçekten hurda araca mahkum olduğu için kullanan garibanlar yararlanmalı” diye konuştu.
Erdem, “Bakanlığa yaptığımız bilgilendirmede de uyardık. Teşvikten yararlanacak kişilere en az 1-2 yıldır aracı kullanıyor olması ve aldıktan sonra 5 yıl satmama şartı getirilmeli” dedi. İstanbul Üsküdar’da oto galericilik yapan Aykut Bakşi de teşvik konuşulmaya başlanınca hurda ara baya akın olduğunu belirtti.
Bakanlık galericilere danıştı
Ticaret Bakanlığı’nın galericilere böyle bir teşvikin yararlı olup olmayacağını sorduğunu belirten Bakşi, “Gerçekten ihtiyacı olanlar faydalanırsa tabi olur. Ama en az 2 yıldır o arabayı kullanıyor olması lazım. Benim 10 müşterimden 8’i teşvik gelecek diye eski arabalar arıyor. Gerçekten eski araba kullananlar yok piyasada, zaten parası yok adamın” diye konuştu. Bakşi, devletin vergi beklentisini düşününce bu teşvikin gerçekleşmeyeceğini öngördü.
More Stories
Spot piyasada elektrik fiyatları
Günübirlik Konaklamalara Denetim
Adana’da Narenciye Kabukları Ekonomiye Kazandırılıyor